vreemd gedrag toetsenbord

Algemene computervragen mbt het gebruik met MusiCAD
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

vreemd gedrag toetsenbord

Ongelezen bericht door Ben Goossens » di 28 jun 2011, 14:19

Hoi,

Ik kom regematig het probleem tegen dat het toetsenbord vreemd reageert op sommige teken aanslagen zoals de underscore dubbele punt en nog een paar van zulke toetsen.
Het is niet reproduceerbaar en ik heb er kort na het opstarten van musicad geen last van.
Natuurlijk kan ik bijvoorbeeld harde maatstrepen en herhalingstekens via het knoppenmenu wel invoeren maar met een sneltoets gaat het vlugger en dat ben ik zo gewend.
Voor de volledigheid, ik had dit verschijnsel ook wel eens in de eerdere versies. Maar dat was zelden en omdat ik het niet kan reproduceren heb ik er daar geen melding van gemaakt.

Dan heb ik nog een vraag.
Is er een mogelijkheid om muzikale aanwijzingen in een partituur met invoeren in de hoofdpartij, ook in de andere partijen te kopieéren?
Omdat ik meestal met partituren werk zou dit heel gemakkelijk zijn.

Dan nog iets,
Als ik vanuit een partituur de afzonderlijke partijen moet uitprinten zijn er daar nogal wat handelingen voor nodig.
Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om in het partituurmenu een printknop te maken? Het transponeren van partijen heeft nu ook een bewerkingsknop in dat menu en dat is ook een verbetering.

MVG

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: vreemd gedrag toetsenbord

Ongelezen bericht door Musys » zo 31 jul 2011, 15:07

Ik kom regematig het probleem tegen dat het toetsenbord vreemd reageert op sommige teken aanslagen zoals de underscore dubbele punt en nog een paar van zulke toetsen.
Het is niet reproduceerbaar en ik heb er kort na het opstarten van musicad geen last van.
Natuurlijk kan ik bijvoorbeeld harde maatstrepen en herhalingstekens via het knoppenmenu wel invoeren maar met een sneltoets gaat het vlugger en dat ben ik zo gewend.
Voor de volledigheid, ik had dit verschijnsel ook wel eens in de eerdere versies. Maar dat was zelden en omdat ik het niet kan reproduceren heb ik er daar geen melding van gemaakt.
Waarschijnlijk is Windows hier debet aan.
Afhankelijk van ingesteld toetsenbord en taal kan Windows zich meester maken van een aantal 'dead-keys', handig als je accenten op letters wilt ztten, maar erg onhandig als je de tekens zelf nodig hebt of met een programma werkt (zoals MusiCAD) die de betreffende knoppen als sneltoets wil gebruiken.
* Toetsenbord instellen op "Verenigde Staten"
* Configuratiescherm "Land en taal", tab-"Toetsenborden en talen" instellen op [Nederlands (Nederland) - verenigde Staten]
ToetsenbordWijzigen.GIF
ToetsenbordWijzigen.GIF (96.74 KiB) 9323 keer bekeken
Zorg ervoor dat het schakelen tussen invoertalen geen windows-sneltoets heeft.
De mogelijk combinaties Ctrl-Shift en Alt-shift zitten MusiCAD zeer in de weg.

Plaats reactie