Herhalingen en dubbelstrepen op willekeurige plaatsen

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Herhalingen en dubbelstrepen op willekeurige plaatsen

Ongelezen bericht door quickwim » ma 08 nov 2010, 22:01

Musicad heeft de neiging om in de partituurversie er een rommeltje van te maken met de maatstrepen. En dan bedoel ik de speciale maatstrepen zoals dubbel en herhaling.

Wanneer ik de afdruk wil gaan schalen, plaatst hij herhalingen op plaatsen waar ik ze niet heb neergezet. Wanneer ik dan een andere schaal invoer, verplaatst deze even vrolijk naar een andere maat, of laat ze gewoon weg.

Afbeelding

De herhaling op C staat nu op de juiste plaats. Wanneer ik nu een andere schaal neem, krijg ik dit:

Afbeelding

Ik krijg er zomaar een herhaling bij cadeau 1 maat voor C.
Het maakt niet uit welke schaal ik neem, er is altijd wel ergens een herhaling die niet goed staat, of weg valt.

Ik heb alle herhalingen al verwijderd gehad en toen was de weergave wel goed. Hierna heb ik opnieuw de herhalingen ingevoerd en ik kreeg weer het zelfde probleem.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Herhalingen en dubbelstrepen op willekeurige plaatsen

Ongelezen bericht door Musys » wo 10 nov 2010, 00:57

Wanneer ik de afdruk wil gaan schalen, plaatst hij herhalingen op plaatsen waar ik ze niet heb neergezet. Wanneer ik dan een andere schaal invoer, verplaatst deze even vrolijk naar een andere maat, of laat ze gewoon weg.
Er lijkt een probleem aanwezig in sommige versies met herhalingsmaatstrepen rondom de paginaovergangen waardoor een maatstreep in de verkeerde regel terechtkomt. De fout lijkt in eerdere versies niet aanwezig te zijn, en is er waarschijnlijk ingeslopen bij het verbeteren van andere fouten...

Plaats reactie