Opnieuw aanmelden?

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Opnieuw aanmelden?

Ongelezen bericht door Musys » wo 08 feb 2012, 16:29

Waarom moet ik me opnieuw aanmelden als ik vanwege een gecrashte computer MusiCAD weer wil downloaden?
De op het oog onnodige herhaling van het aanmeldcircus is alleen nodig om het downloaden automatiek te kunnen laten verlopen.
Als het oorspronkelijke mailtje zoals door onze server verstuurd werd nog ter beschikking is dan had het opnieuw downloaden ook daarmee gekund.

Handmatig overtikken van registratiegegevens (in MusiCAD opgegeven naam en aanvraagcode van twintig tekens in een mailtje) blijkt vaker fout dan goed te gaan.

Na het downloaden moet tijdens het opnieuw installeren de informatie opnieuw worden ingegeven.

Door in het registratiescherm van MusiCAD - te vinden onder [Help|Registratie], dus niet de website! - de verstuurknop aan het eind van de dialoogschermen te gebruiken,
VerstuurKnop.png
VerstuurKnop.png (1.03 KiB) 22670 keer bekeken

krijgen we de actuele installatieinformatie naar onze server gestuurd.
Aan de hand daarvan kunnen we zien wat er moet gebeuren, en of er wel een nieuwe licentie nodig is; na herinstallatie van Windows/MusiCAD hoort de licentie te blijven werken, op een andere computer niet.
Als er door een leverancier een gecrashte computer wordt gerepareerd wil MusiCAD terecht nog wel eens van mening zijn dat het een andere computer betreft (omdat er andere onderdelen gebruikt zijn).

Plaats reactie