Hoe kan ik MusiCAD installeren als ik geen internet heb?

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Hoe kan ik MusiCAD installeren als ik geen internet heb?

Ongelezen bericht door Musys » vr 21 jun 2019, 15:08

Download
Download het installatieprogramma op een wel op internet aangesloten PC. Kopieer het installatiebestand (mc740-f5a5b7ed3928e59c02943dc380a79638a.exe - de laatste cijfers zullen anders zijn) naar een USB-stick, een CD, een externe harde schijf, oid.

Installeer
Sluit de stick (oid) aan op de niet-internet PC
Start het installatieprogramma op de niet-met-internet-verbonden computer vanaf de CD/Stick/whatever op de door in de verkenner te dubbelklikken op het installatiebestand mc-####.exe.

Beantwoord het vragen tijdens installatie op de niet-met-internet-verbonden computer. Vul 0 (nul) in als licentie en noteer de exacte AANVRAAGCODE en REGISTRATIENAAM op de niet-met-internet-verbonden computer.

Als er geen licentie aangevraagd wordt, is daarmee de kous af.

Licentie
Als je ook een licentie op de standalone-PC wilt ga je verder zoals hieronder beschreven:

Als je content bent met het functioneren van MusiCAD met inachtname van wat doelbewuste onhandigheden, en van die onhandigheden af wilt maak je de licentiekosten over: 45 euro volledig, 20 euro upgrade vanaf versie 2, en 10 euro voor een tweede licentie.

Stuur vanaf een wel verbonden PC een mailtje met daarin de aanvraagcode/registratienaam zoals je die overgenomen hebt (controleer e.e.a. heel zorgvuldig; Piet Jansen en P. Jansen zijn voor wat het licentiemechanisme betreft niet hetzelfde!)

Als zowel betaling als aanvraagcode/naam binnen zijn krijg je een mailtje met de bijbehorende licentiecode. Je kopieert de mailbijlage naar de stick en gebruiot deze op de niet-met-internet-verbonden computer om de licentie door te voeren. Intikken van de licentiegegevens kan ook maar blijkt erg foutgevoelig.

Voor meer informatie zie: https://musicad.nl


Laatst omhoog gehaald door Musys op vr 21 jun 2019, 15:08.

Plaats reactie