Verschillende versies en licenties...

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Verschillende versies en licenties...

Ongelezen bericht door Musys » vr 22 jan 2021, 17:47

Ik heb een nieuwe laptop met een licentie voor MusiCAD 4. Op een oude computer heb ik MusiCAD 3, ook met een bijbehorende licentie. Kan ik muziek uitwisselen tussen de verschillende computers en versies?
Ik principe kan dat in beide richtingen zonder veel problemen. De layout zal niet precies hetzelfde zijn tussen verschillende MusiCAD versies. Als je nieuwigheden in MusiCAD 4 gebruikt die nog niet bestonden in versie 3, zal er wat aan je muziek mankeren bij openen op de oude computer. Andersom zal muziek gemaakt met oudere versies doorgaans probleemloos te gebruiken zijn met latere versies.

Als je op een van beide computers eerst zonder licentie gewerkt hebt zul je mogelijk wel tegen problemen aan lopen. Muziek die je opgeslagen had terwijl je nog geen geen licentie had is versleuteld en kun je op een andere computer niet gebruiken. Remedie is overigens eenvoudig: open de de muziek op de computer waar je die gemaakt hebt en sla die op de zelfde computer op - nu met licentie dus onversleuteld. Op andere computers is je muziek nu ook bruikbaar.

Plaats reactie