Update/Upgrade - Meerdere versies op 1 computer?

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Update/Upgrade - Meerdere versies op 1 computer?

Ongelezen bericht door Musys » vr 20 okt 2017, 16:33

Als ik een nieuwere versie van MusiCAD installeer waar moet ik die dan neerzetten?
Moet ik de oudere versie eerst verwijderen?
In principe kun je MusiCAD het beste installeren op de standaardplek zoals die 'voorgekookt' is.

Kleinere updates worden standaard 'over' de voorgaande versie heen geïnstalleerd. Upgrades waarbij het versienummer na de eerste punt veranderd (bijvoorbeeld van 4.0 naar 4.1) komen in een eigen map te staan en kun je naast elkaar blijven gebruiken. Als het hoofdversienummer omhoog gaat gebeurt hetzelfde maar zul je ook een nieuwe licentie nodig hebben.

Als je een kleine MusiCAD update (alles na de tweede punt bijvoorbeeld van 4.1.788 naar 4.1.789) niet expliciet op een nieuwe plek neerzet wordt de oude versie overschreven. De-installeren vooraf kan wel maar biedt geen voordelen. Upgrade van 4.0.740 naar 4.1.790 maakt een nieuwe map aan en laat je beide versies onafhankelijk van elkaar gebruiken.

Opwaarderen naar de laatste versie gaat veruit het makkelijkst vanuit MusiCAD zelf, zie update

Plaats reactie