Waarom opnieuw betalen na aanschaf van een nieuwe computer?

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Waarom opnieuw betalen na aanschaf van een nieuwe computer?

Ongelezen bericht door Musys » ma 03 mar 2014, 16:02

Ik heb een tijd geleden MusiCAD aangeschaft en een tijdlang gebruikt. Ik heb nu een nieuwe computer waarvoor mijn aangeschafte licentie niet geldig is. Kunt u me uitleggen waarom ik voor een product, waar ik al voor betaald heb, nogmaals moet betalen?
Er is immers geen sprake van een abonnement, ik heb een product gekocht waar ik gebruik van wil maken.
Een MusiCAD-licentie geeft u het recht om MusiCAD op een specifieke computer te kunnen gebruiken; de licentie van MusiCAD is sinds versie 1 gekoppeld aan de gebruikte hardware. Zolang de computer blijft werken blijft de licentie van MusiCAD bruikbaar. Bij gebruik op elke andere computer zal de licentie niet blijken te werken...

Computerprogramma's worden met zeer verschillende gebruiksvoorwaarden op de markt gebracht. Er is voor het gebruik van MusiCAD inderdaad geen sprake van een abonnement, een licentie blijft gewoon geldig zolang de computer het doet; ook als u de computer verkoopt of weggeeft blijft MusiCAD op die computer zonder jaarlijkse kosten werken, zolang de opgegeven naam maar niet veranderd wordt.

Voor een tweede MusiCAD licentie op een andere computer is overigens maar een fractie van het bedrag voor een volledige licentie verschuldigd ( €10 i.p.v. €45 ). ;-)

Zie ook:

Plaats reactie