Windows waarschuwt bij download

Veel voorkomende vragen over alles wat met installatie/registratie/licenties van MusiCAD te maken heeft.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Windows waarschuwt bij download

Ongelezen bericht door Musys » wo 27 mei 2015, 09:48

Het installeren/uitvoeren van Musicad via de ontvangen link lukt mij niet. Windows 8.1 schermt de zaak kennelijk af, ook al negeer ik de waarschuwingen. Ik krijg na een eerste voorzichtigheidsmelding dat het programma weinig wordt gedownload na de opdracht (toch) ‘uitvoeren’ de melding:

‘Met Windows smart screen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico vormen voor uw PC’.
Idem bij tweede poging.

Ik ben eerlijk gezegd wat huiverachtig om in dit stadium door te proberen, omdat ik niet zo handig ben om zelf pc-problemen op te lossen als er ergens een onbedoelde systeemfout of blokkade optreedt.
Gaarne goede raad.
Windows in het algemeen en internet-explorer in het bijzonder maken het downloaden en installeren van software die niet door Microsoft herkend wordt (zoals de eigen software) voortdurend ingewikkelder.
Op zich is dat niet onverstandig want software die je vanaf een onbekende bron downloadt van internet bevat nogal eens ongewenste extra's... :mrgreen: :evil:
Bij het downloaden van software van de site van de leverancier zelf is dit risico doorgaans niet aanwezig. In het geval van gloednieuwe software kan een virusscanner (ook de in Windows 8 ingebouwde) nogal eens 'aanslaan'.
Bij het downloaden vanaf musicad.nl, musicad.com, musicad.org of musicad.eu en vervolgens installeren kun je alle goedbedoelde maar opdringerige waarschuwingen rustig negeren; je zult wel moeten anders kun je niet installeren... 8-)
installmusicad - windows protected your PC.JPG
installmusicad - windows protected your PC.JPG (21.38 KiB) 26889 keer bekeken
klik vervolgens op 'Meer informatie/More info' en er verschijnt een knop 'Run anyway/Toch uitvoeren'
installmusicad - run anyway.JPG
installmusicad - run anyway.JPG (25.91 KiB) 26889 keer bekeken
Aangezien je MusiCAD wilt installeren moet je 'toch uitvoeren'.
Hierna komt User Access Control (UAC) meestal in actie zodra je het installatiebestand start:
installmusicad - UAC-untrusted.JPG
installmusicad - UAC-untrusted.JPG (36.23 KiB) 26888 keer bekeken
Als deze laatste horde genomen is kun je MusiCAD - eindelijk - installeren.


Laatst omhoog gehaald door Musys op wo 27 mei 2015, 09:48.

Plaats reactie