tegenwoordig veel foutmeldingen

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » di 05 apr 2011, 17:56

hallo,

Ik gebruik musicad misschien nu een jaar, en het valt me op dat ik tegenwoordig veel fouten krijg als ik bijv een midi bestand opent dan wissel musicad met de noten. Dit vind ik erg vervelend. Zeker dat het nu als je iets maakt het opstuur diegene weer iets terug opstuurt en dat je dan vaak noten hoort die daar niet horen maar dat musicad daar mee heeft gerommeld. Ik vraag me dus af hoe ik dit dus verhelp... aangezien het tegenwoordig echt elke keer is. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » di 05 apr 2011, 22:08

als ik bijv een midi bestand opent dan wissel musicad met de noten.
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt... :?
Zeker dat het nu als je iets maakt het opstuur diegene weer iets terug opstuurt en dat je dan vaak noten hoort die daar niet horen maar dat musicad daar mee heeft gerommeld.

Bedoel je dat je een MIDI-bestand inleest, dit bewerkt, als MIDI-bestand door een ander (met een ander programma?) laat bewerken, en bij opnieuw inlezen in MusiCAD onbedoelde noten krijgt? Zoja, stuur zo'n bestandje even op. Zo nee, probeer wat uitgebreider uit de doeken te doen wat er precies wanneer fout gaat.

Bij importeren/exporteren van en naar MIDI kan er altijd wat informatie verloren gaan. Opmaakinformatie zit niet in een MIDI-bestand, exacte timing/aanslag/aftertouch enz. zit niet in een MusiCAD-bestand.

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » di 05 apr 2011, 23:25

Wat ik probeer te zeggen zijn dus 2 fouten.

1. Als ik bijvoorbeeld een midi bestand download van een andere site, opent hij hem en zegt hij bijna altijd dat er een foutmelding is, en dat hij niet goed staat. Dan speel ik hem af, en dan is idd bijvoorbeeld met de noten geknoeid die staan dan op een andere plaats dan dat ze horen.

2. als ik een MC bestand van iemand ontvang die me iets wilt laten horen. Dan staan de noten ook op de verkeerde toonhoogte. Zonder dat ik bijvoorbeeld een foutmelding krijg. Dan speel ik hem gewoon in musicad af. En dan hoor je ook de fouten heel erg. Dit is alleen de laatste tijd dat ik musicad gebruik. Ik had hier vroeger nooit last mee.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » wo 06 apr 2011, 10:22

1. Als ik bijvoorbeeld een midi bestand download van een andere site, opent hij hem en zegt hij bijna altijd dat er een foutmelding is, en dat hij niet goed staat. Dan speel ik hem af, en dan is idd bijvoorbeeld met de noten geknoeid die staan dan op een andere plaats dan dat ze horen.
MIDI-import vergt - afhankelijk van de manier waarop het MIDI-bestand is gemaakt- altijd meer (direct ingespeeld) of minder (gemaakt met een andere muziekbewerker) - nabewerking. Het kwantiseren kun je zelf sterk beïnvloeden.
2. als ik een MC bestand van iemand ontvang die me iets wilt laten horen. Dan staan de noten ook op de verkeerde toonhoogte. Zonder dat ik bijvoorbeeld een foutmelding krijg. Dan speel ik hem gewoon in musicad af. En dan hoor je ook de fouten heel erg. Dit is alleen de laatste tijd dat ik musicad gebruik. Ik had hier vroeger nooit last mee.
Dit lijkt op een niet- of niet-meer-geldige licentie van de degene die het MusiCAD-bestandje heeft verstuurd. Zonder geldige licentie worden de noten door elkaar geklutst. Als je even zo'n bestandje opstuurt kan ik meteen zien wat er aan de hand is.

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » zo 10 apr 2011, 23:19

van E naar E.mc
(869 Bytes) 581 keer gedownload
Hoi,

sorry voor de late reactie.. diegene zelf zegt dat hij nog een goeie licentie heeft die werkt.
Zelf heb ik hier een doc van wat ik even snel heb gemaakt. met kwartnoten van e naar e. het kan best zijn dat mijn musicad er mee wat heeft gedaan.

ook als ik gewoon vanaf bladmuziek afspeel (waar je dus het eind zie van alle partijen) stopt hij later met aangeven van de maat/ noot of gaat hij heel ergens anders verder.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » ma 11 apr 2011, 21:02

Zelf heb ik hier een doc van wat ik even snel heb gemaakt. met kwartnoten van e naar e. het kan best zijn dat mijn musicad er mee wat heeft gedaan.
114.gif
114.gif (4.76 KiB) 23042 keer bekeken
Lijkt mij helemaal in orde, zowel qua licentie, te zien als te horen :D

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » di 12 apr 2011, 20:24

het bewijs dat musicad is getript.mc
mijn musicad
(21.84 KiB) 591 keer gedownload
boomwackers final edition (2).mc
boomwacker orgineel
(21.78 KiB) 579 keer gedownload
Klopt, het is ook meer met grotere stukken zoals deze, je zult de fouten vast horen ik sla hem een keer op zoals mijn versie en de eene als orgineel.

het kan best zijn dat het dezelfde zijn en dat mijn musicad het automatisch heeft aangepast iedegeval je hoort het wat er niet in hoort

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » wo 13 apr 2011, 11:33

Wat mij vooral opvalt is de maatsoortwisseling (maat 9) 4/4 -> 3/4 en weer terug (maat 11). Er staan in alle partijen een hele rits maatsoortwisselingen pal achter elkaar. De 6e partij bevat daar een rare noot: rust van 89/8.
Het enige verschil tussen de twee bestanden dat ik kan zien (afgezien van de andere naam) is een spatie extra in regel 454 (bij openen als platte-tekst-bestand). Voor de rest zijn de bestanden identiek.
Het lijkt erop dat er bij het importeren uit het midi-bestand dingen fout gaan. Importeren van MIDI heeft vrijwel altijd nabewerking nodig, maatsoortwisselingen maken importeren extra lastig en foutgevoelig.

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » wo 13 apr 2011, 21:32

En kan ik er iets tegen doen? Want ik had er vroeger nooit last mee en tegenwoordig alleen maar. Dus het moet anders kunnen.

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » di 26 apr 2011, 22:07

Het valt me op dat ik bij andere maatsoorten geen last heb. zoals 6/8 en 9/8. Dus samen gevat; Mijn musicad tript hem heel vaak tegenwoordig. Ook als ik bijvoorbeeld iets heb gemaakt. Hem dan opsla, En als ik hem dan open dat hij het helemaal heeft verandert. Dit gebeurd alleen de laatste tijd. en ik heb musicad ook al opnieuw geinstaleerd. En geeft soms nog steeds fouten aan. Ook als je gewoon een musicad bestand naar iemand opstuurd.
En het klopt dat hij bij midi meestal tript. Hier had ik vroeger ook geen last van.

Ik hoop dat dit probleem kan worden verholpen. Want voorderest vindt ik het een fijn progamma om mee te werken.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » di 26 apr 2011, 22:39

Hem dan opsla, En als ik hem dan open dat hij het helemaal heeft verandert.
Hmmm. Lijkt het meest op een licentieprobleem. Kun je zo'n "veranderd" bestandje opsturen?

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » vr 29 apr 2011, 08:25

hey dit heb je al eerder in dit topic aangegeven. Maar daar bleek mis te wezen. Toch heb ik er nog last van.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » vr 29 apr 2011, 10:27

hey dit heb je al eerder in dit topic aangegeven. Maar daar bleek mis te wezen. Toch heb ik er nog last van.
Als het lijkt op http://nl.musicad.eu/forum/viewtopic.php?t=55 is eigenlijk de enige mogelijkheid dat de licentie bij starten van het programma soms niet in orde bevonden wordt...
Uitsluitsel daarover heb ik als ik zo'n abusievelijk versleuteld bestandje krijg. Het bestandje dat je de vorige keer stuurde was niet versleuteld (en dus met correcte licentie) opgeslagen.

melvinko
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:52

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door melvinko » vr 26 aug 2011, 18:49

Hey,

Ik ben erachter gekomen.. dat als musicad automatisch de rust ertussen zet.. en als ik die opslaat hij de volgende keer dat ik hem opent.. Die er niet in zitten en dat dus die maat verschuivingen zitten. Wat kan ik er tegen doen?

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: tegenwoordig veel foutmeldingen

Ongelezen bericht door Musys » vr 26 aug 2011, 23:52

Ik ben erachter gekomen.. dat als musicad automatisch de rust ertussen zet.. en als ik die opslaat hij de volgende keer dat ik hem opent.. Die er niet in zitten en dat dus die maat verschuivingen zitten. Wat kan ik er tegen doen?
Ik begrijp het probleem niet goed genoeg om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Gaat het nog over boomwhackers final edition?

Plaats reactie