Mappen

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
JA Scheltens
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 07 mar 2011, 22:20

Mappen

Ongelezen bericht door JA Scheltens » di 08 mar 2011, 09:42

Ik wil mijn muziek (Musicad bestanden dus) opslaan in een map op de D: schijf. Kan ik het pad op HELP\INFO\Mappen van MYmusic gewoon wijzigen? Gaat niet gemakkelijk zo te zien. Zo niet hoe moet dat dan?

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Mappen

Ongelezen bericht door Musys » di 08 mar 2011, 11:20

Ik wil mijn muziek (Musicad bestanden dus) opslaan in een map op de D: schijf. Kan ik het pad op HELP\INFO\Mappen van MYmusic gewoon wijzigen? Gaat niet gemakkelijk zo te zien. Zo niet hoe moet dat dan?
De mappen zoals vermeld onder [Help|Info|Mappen] zijn de locaties van een aantal systeemmappen van Windows en kunnen daar door MusiCAD niet aangepast worden. De daar gegeven benamingen kun je wel als macro gebruiken in [Opties|Voorkeuren|Locaties]. De vijf knoppen aan de linkerzijde kunnen een 'voorgekookte' bestemming krijgen.

Om de onderste knop ("All") zo te veranderen dat hier 'Klassiek" met als bestemming "D:\MC\KLASSIEK\" komt te staan ga je naar locaties en wijzig je Voorkeurlocatie5 in D:\MC\KLASSIEK\ en Beschrijving 5 in Klassiek

Hierna kun je voor openen en bewaren de onderste knop gebruiken om je beoogde locatie snel te vinden.

Plaats reactie