Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Ongelezen bericht door quickwim » zo 23 jan 2011, 22:29

Ik heb een werkje gemaakt met meerdere partijen. Om de een of andere rede, speelt hij nu een partij niet goed af. Het lijkt wel of er een mol is toegevoegd, of dat de partij getransponeerd is. Maar ik heb dat zelf niet ingegeven.

Het meest vreemde is dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer juist weer niet. Bij het zelfde nummer zonder tussentijdse bewerkingen of opnieuw opslaan.

- toevoeging -

Wanneer ik edit-modus ben geweest, wordt het weer wel goed afgespeeld.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Ongelezen bericht door Musys » ma 24 jan 2011, 10:30

Ik heb een werkje gemaakt met meerdere partijen. Om de een of andere rede, speelt hij nu een partij niet goed af. Het lijkt wel of er een mol is toegevoegd, of dat de partij getransponeerd is. Maar ik heb dat zelf niet ingegeven. Het meest vreemde is dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer juist weer niet. Bij het zelfde nummer zonder tussentijdse bewerkingen of opnieuw opslaan.
Wanneer ik edit-modus ben geweest, wordt het weer wel goed afgespeeld.
Dit fenomeen heb ik nog niet eerder gezien/gehoord.
Stuur het probleemmuziekje maar even op dan kan ik meekijken.

quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Re: Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Ongelezen bericht door quickwim » ma 24 jan 2011, 19:37

Dit is het bestand waar het probleem in ontstaat. De fout ontstaat al in de 3e maat in de partij D. Deze klinkt heel erg vreemd.

Dit is ook het bestand wat zich weigert te laten omschalen.
Bijlagen
Boomakkoord.mc
(11.64 KiB) 523 keer gedownload
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Ongelezen bericht door Musys » di 25 jan 2011, 00:44

Dit is het bestand waar het probleem in ontstaat. De fout ontstaat al in de 3e maat in de partij D. Deze klinkt heel erg vreemd.
Ik hoor vooralsnog niets raars... :?
Dit is ook het bestand wat zich weigert te laten omschalen.
Ik krijg ook een vastloper bij schaling naar 100/100 in build 626. Kan ik naar gaan zoeken. :wink:

quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Re: Juiste noten genoteerd, verkeerde noten hoorbaar

Ongelezen bericht door quickwim » di 25 jan 2011, 23:46

Het probleem lijkt alleen voor te komen als het bestand wordt geladen vanuit het laatst gebruikt. Zodra ik in edit-modus ben geweest, het bestand opnieuw laad of bij de partijinstellingen ben geweest, is het probleem verholpen en dan zijn de vreemde noten weg. Kan het zijn dat één van de reservekopiebestanden corrupt is geworden?

Aanvulling: Nee dus. Beide reservekopieën verwijderd en het probleem zit er nog steeds in.

Een vriend van mij ervaart het zelfde probleem. Zodra hij het bestand opent bij opstarten, hoort hij ook een fout op de D-partij.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Plaats reactie