keyboard

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

keyboard

Ongelezen bericht door Ben Goossens » di 08 jan 2008, 11:38

Hallo,
In een eerder bericht vertelde ik over een oud computertoetsenbord wat ik had aangepast om muziek te kunnen invoeren in Musicad.
Nu, een tijdje dat geprobeerd hebbende, ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet echt handig werkt.

Nu is mijn vraag of het misschien mogelijk kan zijn om een grafisch keyboard met pianotoetsen onderin het bewerkscherm toe te voegen, zodat het met de muisaanwijzer en klikken mogelijk wordt om muziek sneller in te kunnen voeren.

Verder lijkt het mij een goed idee om een "reader" versie van Musicad te kunnen verschaffen aan de muzikanten waarvoor ik muziek heb bewerkt, zodat ze de muziek kunnen meelezen bij het afspelen.
Ik kan deze mensen wel zeggen dat ze de demo versie van Musicad kunnen downloaden, maar dan zouden ze, wellicht onbedoeld, wijzigingen kunnen aanbrengen. Natuurlijk zou een mogelijkheid om een Musicad bestand met een wachtwoord tegen schrijven of veranderen te beveiligen ook een optie kunnen zijn.

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: keyboard

Ongelezen bericht door Musys » wo 09 jan 2008, 00:55

Nu is mijn vraag of het misschien mogelijk kan zijn om een grafisch keyboard met pianotoetsen onderin het bewerkscherm toe te voegen, zodat het met de muisaanwijzer en klikken mogelijk wordt om muziek sneller in te kunnen voeren.
Mogelijk is het uiteraard wel. Ik betwijfel wel of invoeren daarmee sneller gaat... Ik heb vooralsnog geen plannen in die richting (als er veel vraag naar komt kan dat natuurlijk veranderen)
Verder lijkt het mij een goed idee om een "reader" versie van Musicad te kunnen verschaffen aan de muzikanten waarvoor ik muziek heb bewerkt, zodat ze de muziek kunnen meelezen bij het afspelen.
Zoals je al suggereert; daar was/is de versie zonder licentie eigenlijk voor bedoeld. Als je MusiCAD start in veilige modus heb je denk ik wat je beoogt. Ik zal er niettemin eens over peinzen of ik een reader-versie zal maken.
Natuurlijk zou een mogelijkheid om een Musicad bestand met een wachtwoord tegen schrijven of veranderen te beveiligen ook een optie kunnen zijn.
Dat is denk ik weer een ander onderwerp. MusiCAD gebruikt sinds versie 1.0 'platte tekst' voor muziekbestanden. Wachtwoordbescherming zou muziek gemaakt met nieuwe versies onbruikbaar maken in alle oudere versies; niet iets wat zou toejuichen. Komt nog bij dat wachtwoordbescherming binnen de kortste keren gekraakt zal zijn (o.a. juist vanwege de platte tekst noodzaak). Vooralsnog ga ik er geen werk van maken.

Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Re: keyboard

Ongelezen bericht door Ben Goossens » wo 09 jan 2008, 18:27

Okay Musys,

Natuurlijk zijn er gegronde redenen om iets te doen of te laten.
Het is me in elk geval al veel duidelijker.

Bedankt en vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Plaats reactie