Niet meenemen van maataanduidingen

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Niet meenemen van maataanduidingen

Ongelezen bericht door quickwim » ma 08 nov 2010, 23:00

Klopt het dat musicad maataanduidingen (A, B, C) / ( [A] ) niet meeneemt naar de andere partijen, ook als je dit in partituur hebt ingevoerd?

Het zou handig zijn als dit door alle partijen wordt overgenomen. Maar ik ben bang dat MC dit gewoon ziet als liedtekst of bijschrift die partij afhankelijk is.

Kan dat worden veranderd?

p.s. Ik heb regelmatig problemen met herhalingen, coda's enz. die verschuiven wanneer je een andere partij toevoegd. Misschien is het een idee om een soort van master toe te voegen waarop je alles kunt invoeren wat voor alle partijen geldt. Zoals de herhalingen, tempi, aanduidingen, rall, rit enz.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Niet meenemen van maataanduidingen

Ongelezen bericht door Musys » wo 10 nov 2010, 00:35

Klopt het dat musicad maataanduidingen (A, B, C) / ( [A] ) niet meeneemt naar de andere partijen, ook als je dit in partituur hebt ingevoerd?

Het zou handig zijn als dit door alle partijen wordt overgenomen. Maar ik ben bang dat MC dit gewoon ziet als liedtekst of bijschrift die partij afhankelijk is.

Kan dat worden veranderd?

p.s. Ik heb regelmatig problemen met herhalingen, coda's enz. die verschuiven wanneer je een andere partij toevoegd. Misschien is het een idee om een soort van master toe te voegen waarop je alles kunt invoeren wat voor alle partijen geldt. Zoals de herhalingen, tempi, aanduidingen, rall, rit enz.
In MusiCAD wordt één partij als hoofdpartij gezien. Maatstrepen. maatsoorten, coda's, partituurmarkeringen "horen" in die partij thuis. Bij het maken van een uittreksel waarin de hoofdpartij niet betrokken is, krijg je de aanduidingen erbij door deze als tekstpartij aan te vinken in het partijoverzicht.

Zie ook: partijtekstweergave

Plaats reactie