Ongedaan Maken

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
richard
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 jul 2010, 11:23

Ongedaan Maken

Ongelezen bericht door richard » zo 25 jul 2010, 19:38

Hallo,

Ik heb daarnet per ongeluk op de ongedaan knop gedrukt. Hoe kan ik mijn muziek dan weer terug krijgen, want alles is weg!!
Kan iemand mij helpen??? Graag als dat kan.

Gr. Richard

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Ongedaan Maken

Ongelezen bericht door Musys » ma 26 jul 2010, 19:14

Ik heb daarnet per ongeluk op de ongedaan knop gedrukt. Hoe kan ik mijn muziek dan weer terug krijgen, want alles is weg!!
Kan iemand mij helpen??? Graag als dat kan.
'Undo' is in twee smaken aanwezig: op de notatiebalk voor het ongedaan maken van de laatste wijziging, en in het hoofdscherm waar grotere bewerkingen ongedaan gemaakt kunnen worden. De eerste variant werkt partijgewijs en slaat geen tussentijdse bestanden op.

De tweede variant doet dat wel. In de map voor tijdelijke bestanden (doorgaans C:\Documents and Settings\NAAM\Local Settings\Temp) worden bij grote wijzigingen bestanden aangemaakt met namen als ~~undo.mc, ~~undo.mc0, ~~undo.mc1 enz. Bij afsluiten van MusiCAD worden alle tijdelijke bestanden (beginnend met ~~) weggegooid. Door MusiCAD botweg af te breken (<Ctrl-Alt-Del>, mc3.exe kiezen, Proces beëindigen) blijven al die bestanden bewaard. Geef ze een andere naam (niet beginnend met ~~ en bewaar ze op een beter toegankelijke plaats. In principe zullen de genoemde bestanden de vermiste noten bevatten.

Plaats reactie