Piano aansluiten

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
Robrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 23:00

Piano aansluiten

Ongelezen bericht door Robrecht » ma 19 jul 2010, 23:19

Is het mogelijk om een piano aan te sluiten op de PC (niet via PC), mijn partituur in te spelen en MusiCAD alls automatisch te laten noteren?
Ik wil deze NIET ia USB aansluiten, aangezien mijn piano dat niet kan. Ik kan eventueel wel via een MIDI-USBconverter werken, maar de ervaring leert dat dat in andere programma's een vertraging oplevert (ik moet dus telkens de tel VOOR de metronoomtik doen en dat levert problemen op). Heeft iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Piano aansluiten

Ongelezen bericht door Musys » ma 19 jul 2010, 23:51

Is het mogelijk om een piano aan te sluiten op de PC (niet via PC), mijn partituur in te spelen en MusiCAD alls automatisch te laten noteren?
Ik wil deze NIET via USB aansluiten, aangezien mijn piano dat niet kan. Ik kan eventueel wel via een MIDI-USBconverter werken, maar de ervaring leert dat dat in andere programma's een vertraging oplevert (ik moet dus telkens de tel VOOR de metronoomtik doen en dat levert problemen op). Heeft iemand hier ervaring mee?
Of je nu 'direct' via USB of met een MIDI-via USB of met MIDI-via geluidskaart een MIDI-piano aansluit zal niet veel uitmaken. In alle gevallen moet de MIDI-informatie aan een notatieprogramma aangeleverd worden. De synchronisatie met de metronoomtik zou een probleem kunnen zijn, maar is niet in hoge mate afhankelijk van de aansluitmethode. Proberen dus...

Robrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 23:00

Re: Piano aansluiten

Ongelezen bericht door Robrecht » di 20 jul 2010, 16:30

Hey,

bedankt voor al je snelle antwoorden op mijn verschillende vragen.
Ik ga er zeker verder mee aan de slag.

Robrecht

Plaats reactie