Verspringende noten...

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
Joost Storm
Betatester
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 dec 2007, 20:27

Verspringende noten...

Ongelezen bericht door Joost Storm » do 20 dec 2007, 21:19

Wanneer ik meerdere noten aan een stok heb en ik wil er ééntje verhogen of verlagen met de + of de - toets, dan gaat een andere noot aan die balk ook schuiven. Dat kan verrassende effecten opleveren en er valt ook best wat voor te zeggen om het maar te laten. Aan de andere kant moet het initiatief niet altijd op deze wijze bij het programma liggen dacht ik. Wat moet ik doen?
Joost

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Verspringende noten...

Ongelezen bericht door Musys » vr 21 dec 2007, 00:32

Wanneer ik meerdere noten aan een stok heb en ik wil er ééntje verhogen of verlagen met de + of de - toets, dan gaat een andere noot aan die balk ook schuiven
Dat kan ik niet zo snel reproduceren - het zou ook niet de bedoeling zijn, maar misschien begrijp ik de vraag verkeerd...
In het voorbeeld hieronder schuif ik de b steeds een halve noot omhoog met <+>, en er gebeurt precies er volgens mij zou moeten gebeuren.
verspringendenoten.png
verspringendenoten.png (1.37 KiB) 8601 keer bekeken

Joost Storm
Betatester
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 dec 2007, 20:27

Re: Verspringende noten...

Ongelezen bericht door Joost Storm » vr 21 dec 2007, 20:21

Dat ziet er goed uit. Overigens had ik er nog niet bij vermeld dat de ongewenst verspringende noot naar beneden ging waar ik een andere noot naar boven wilde hebben...

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Verspringende noten...

Ongelezen bericht door Musys » wo 26 dec 2007, 23:23

Zorg ervoor dat je als je een noot van een akkoord wilt verhogen/verlagen eerst met de pijltjestoetsen <LINKS>/<RECHTS> naar de juiste noot gaat en niet met <OP>/<NEER>. De laatste verzetten alleen de invoegpositie voor een nieuwe noot...

Plaats reactie