Ritardando

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
FredPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 10:41

Ritardando

Ongelezen bericht door FredPaul » ma 11 jan 2010, 13:04

Bestaat de functie ritardando (langzamer worden, tempo vertragen) in MusiCAD? Ik heb hem niet kunnen vinden?
Of bestaat er een andere mogelijkheid het tempo aan de einde van een muziek stuk te vertragen?

FredPaul Vogel
Viola de Gamba speler

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Ritardando

Ongelezen bericht door Musys » ma 11 jan 2010, 13:59

Bestaat de functie ritardando (langzamer worden, tempo vertragen) in MusiCAD? Ik heb hem niet kunnen vinden?
Of bestaat er een andere mogelijkheid het tempo aan de einde van een muziek stuk te vertragen?
De functie als zodanig is (nog) niet aanwezig. Om het beoogde doel te bereiken zet je tekst ritardando boven de gewenste maat. Je zet tevens een tempowisseling in diezelfde maat. De tempowisseling maak je daarna onzichtbaar met <x>.

FredPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 10:41

Re: Ritardando

Ongelezen bericht door FredPaul » ma 11 jan 2010, 15:11

Musys schreef:
Bestaat de functie ritardando (langzamer worden, tempo vertragen) in MusiCAD? Ik heb hem niet kunnen vinden?
Of bestaat er een andere mogelijkheid het tempo aan de einde van een muziek stuk te vertragen?
De functie als zodanig is (nog) niet aanwezig. Om het beoogde doel te bereiken zet je tekst ritardando boven de gewenste maat. Je zet tevens een tempowisseling in diezelfde maat. De tempowisseling maak je daarna onzichtbaar met <x>.
Dank voor de informatie. Ik begrijp dat dit toch een tussen oplossing is en dat er aan de echte ritardando gewerkt wordt

FredPaul

Plaats reactie