noten bolletjes

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
wim jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 09:05

noten bolletjes

Ongelezen bericht door wim jansen » vr 16 okt 2009, 10:29

Beste Mensen,hoe kan ik het formaat van de notenbolletjes aanpassen?
Ik heb al van alles geprobeerd,maar niets lukt.Als ik bij Voorkeuren de noot instel op 3,en de nootbreedte ook op 3 ,worden ze gewoon afgedrukt,op het gewone(dus nr 5)Dit is voor mij een veel te groot formaat,en komt ook wat rommelig over.
Wie weet raad?
Groeten Wim Jansen

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: noten bolletjes

Ongelezen bericht door Musys » vr 16 okt 2009, 16:55

Beste Mensen,hoe kan ik het formaat van de notenbolletjes aanpassen?
Ik heb al van alles geprobeerd,maar niets lukt.Als ik bij Voorkeuren de noot instel op 3,en de nootbreedte ook op 3 ,worden ze gewoon afgedrukt,op het gewone(dus nr 5)Dit is voor mij een veel te groot formaat,en komt ook wat rommelig over.
Wie weet raad?
Met [Opties|Opmaak|Schaling] kun met percentages de bladspiegel precies zo maken als je nodig hebt.
Voor de notatiebalk kun je - een overblijfsel uit versie 2 - nootbreedte-_en_hoogte in pixels opgeven maar dat heeft verder geen gevolg voor het afdrukken.

Robrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 23:00

Re: noten bolletjes

Ongelezen bericht door Robrecht » ma 19 jul 2010, 23:12

Begrijp ik hier goed uit dat je de grootte van je bollejtes dus op geen enkele manier kan aanpassen? Of is daar ondertussen een build voor gemaakt?
Dit is voor mij nogal een breekpunt. Ik ben zeer tevreden van MusiCad, maar dit is toch wel een zwaar mankement.

Ideeën?

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: notenbolletjes

Ongelezen bericht door Musys » ma 19 jul 2010, 23:40

Begrijp ik hier goed uit dat je de grootte van je bolletjes dus op geen enkele manier kan aanpassen?
Integendeel, het groter/kleiner maken kan juist heel flexibel:
  • De grootte van de nootbolletjes op papier pas je aan met [Opties|Opmaak|Schaling horizontaal] resp. [Opties|Opmaak|Schaling verticaal].
  • De grootte op het scherm is ook daarvan afhankelijk maar kun je daarnaast met zoom verder vergroten/verkleinen zonder dat de noten op papier groter of kleiner worden.
  • Op de notatiebalk kun je de noten zoals ze tijdens wijzigen worden weergegeven naar wens groter en kleiner maken. Hier worden nog wel nootafmetingen uitgedrukt in pixels.

Plaats reactie