problemen met invoer maatherhaling

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

problemen met invoer maatherhaling

Ongelezen bericht door quickwim » zo 06 sep 2009, 13:37

Zodra ik in een partituur maatherhalingen ga gebruiken in 1 of meerdere partijen, wordt het onmogelijk om andere partijen nog iets toe te voegen. De weergave op bladmuziek wordt verschoven (lijnen van verschillende partijen staan niet meer onder elkaar) en bij opnieuw terug keren naar de bewerkingsmodus wordt er niks meer weergegeven.

Ook worden dit soort herhalingen niet mee afgespeeld.

Ik schrijf veel voor slagwerk en zeker met drumpartijen (waar je toch minstens 2 verschillende partijen op 1 balk moet plaatsen) zijn herhalingen van de voorgaande maat onmisbaar. Het zijn soms erg veel 16e noten, en alles uitschrijven kost niet alleen veel tijd, maar het wordt er ook niet overzichtelijker op.

Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor?
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: problemen met invoer maatherhaling

Ongelezen bericht door Musys » zo 06 sep 2009, 15:11

Zodra ik in een partituur maatherhalingen ga gebruiken in 1 of meerdere partijen, wordt het onmogelijk om andere partijen nog iets toe te voegen. De weergave op bladmuziek wordt verschoven (lijnen van verschillende partijen staan niet meer onder elkaar) en bij opnieuw terug keren naar de bewerkingsmodus wordt er niks meer weergegeven.

Ook worden dit soort herhalingen niet mee afgespeeld.

Ik schrijf veel voor slagwerk en zeker met drumpartijen (waar je toch minstens 2 verschillende partijen op 1 balk moet plaatsen) zijn herhalingen van de voorgaande maat onmisbaar. Het zijn soms erg veel 16e noten, en alles uitschrijven kost niet alleen veel tijd, maar het wordt er ook niet overzichtelijker op.

Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor?
Dat maatherhalingstekens en multirusten in partituren voor 'verrassingen' kunnen zorgen is min-of-meer bekend. Workaround vooralsnog is dan het kopiëren van de maat/maten (knippen en plakken) De echte oplossing staat inmiddels op het to-lijstje.

Plaats reactie