MIDI-import probleem

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
jozeevis
Betatester
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 14:54

MIDI-import probleem

Ongelezen bericht door jozeevis » di 27 jan 2009, 17:27

Dank voor je antwoord, dat je wilt bekijken of maatsoort in piano-rol te wijzigen is, maar ...

Ik kwam nog veel meer tegen. Zoveel, dat ik alles maar in een bijklage heb gezet met tekst en scherm-afbeeldingen. Zie dus de bijlage
Bijlagen
importmidiverslag.doc
(3.2 MiB) 486 keer gedownload
vast bedankt en vriendelijke groet, Jos Maas

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: MIDI-import probleem

Ongelezen bericht door Musys » wo 28 jan 2009, 12:05

Oei. Da's niet zo best.

Ik heb nog niet alles in extenso nagekeken, maar ik zie een paar serieuze probleemveroorzakers.
Als eerste de maatsoort. Maatsoort 1/4 in een melodie waar ook langere noten in voorkomen gaat onoverkomelijke problemen veroorzaken.
In MusiCAD in alle partijen de beginmaatsoort 1/4 veranderen in 3/4 (bijvoorbeeld met <F4>) geeft al een heleboel verbetering.
De 'maatsoort' 1/4 lijkt te zijn gebruikt om een opmaat te forceren. Na 1 'maat' wordt de beoogde driekwartsmaat alsnog opgevoerd.

Tweede serieuze probleem is de .PURCELL "extensie" en het opslaan op een rare plek.
Punten in een bestandsnaam zorgen vroeg of laat voor ellende omdat Windows de de laatste punt als scheidingsteken voor de extensie opvat.
De naam van het te bewaren bestand wordt nu afgeleid van de titel zoals die in het MIDI-bestand staat. Zoals je hebt gemerkt kan dat uiterst onbedoelde effecten geven.

Derde probleem is het door elkaar klutsen van de noten. Dit duidt erop dat er - volgens MusiCAD - iets niet in orde is met de licentie.

Ik heb het muziekje even op orde gemaakt:
Dido and Aeneas overture.mc
(14.96 KiB) 492 keer gedownload
In de laatste clavecimbelpartij ging het vertalen naar nootjes een paar keer mis als er 7/16 + 1/8 (dus een 1/16 teveel) in een maat gepropt wordt. Daarna loopt de partitituur in het honderd. Ook een aantal rusten blijken over de maatstreep heen te komen (splitsen van de rust in twee kortere helpt).

De partituur moet nu - hoop ik - bruikbaar zijn.

Plaats reactie