Weergave Midi instrumenten op notebook

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Weergave Midi instrumenten op notebook

Ongelezen bericht door Ben Goossens » do 31 jul 2008, 09:22

Hi,

Tijdens mijn vakantie had ik mijn notebook computer bij me en heb ik natuurlijk muziek aan het invoeren geweest met Musicad.
Ik heb mij tijdens het afspelen van deze muziek een beetje geergerd aan de slechte weergave van de Midi instrumenten. De ingebouwde geluidskaart geeft redelijk muziek van een CD of DVD weer, maar een midi bestand, wat een Musicad bestand ook is omdat die gebruik maakt van de Midi weergave, klinkt erg blikkerig en vlak. In mijn desktop PC heb ik een Creative Soundblaster kaart zitten die de instrumenten in Midi vrij realistisch weergeeft.
Ik ben op zoek geweest naar een externe geluidskaart van goede kwaliteit en die zijn er ook wel. maar op geen enkele wijze kan ik nagaan of de weergave van Midi instrumenten hierbij wel realistisch is.

Is er iemand in dit forum die ervaring heeft met een USB geluidskaart en zou die mij dan kunnen zeggen hoe zijn ervaringen zijn.

Bijvoorbaat mijn dank.

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Weergave Midi instrumenten op notebook

Ongelezen bericht door Musys » vr 01 aug 2008, 21:24

Ik heb net een Creative (NX2?) USB module aan een "nootboekje" geknoopt, en ik hoor geen noemenswaardig verschil met een interne creative Audigy 2 op een desktop bij gebruik van MIDI met MusiCAD. Iedere moderne MIDI-geluidskaart is (voor weergave) zo goed als de gebruikte wavetable.

Ik kan zo goed als niets vinden over MIDI-faciliteiten in moderne geluidskaarten... :? De meeste nieuwe computers gebruiken softwarematige MIDI-weergave via de Microsoft-GS-Wavetable-driver als er iets met MIDI moet gebeuren; hardwarematige MIDI-weergave lijkt nogal uit de mode te zijn.

Ik heb nog een paar (wel wat verouderde) linkjes met info. Succes

Plaats reactie