Kopiëren van partijen

Vraagt u maar... (antwoorden mag uiteraard ook!)
mark
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 mei 2008, 11:32

Kopiëren van partijen

Ongelezen bericht door mark » wo 14 mei 2008, 18:41

Is het mogelijk om partij 1 uit de partituur te kopiëren naar partij 2 om vervolgens deze kopij om te zetten naar de tweede stem ?? Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Steeds als ik alles selecteer met ctrl + A, en ik wil vervolgens de selectie plakken in partij 2, geeft het systeem aan dat ik het alleen maar achteraan kan plakken of in de invoegmodus. En in de invoegmodus kan ik ook niets vinden waarmee het wel lukt. Het lukt zelfs niet om 1 maat van partij 1 naar partij 2 te kopiëren. Wie kan mij hierbij helpen??

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Kopiëren van partijen

Ongelezen bericht door Musys » do 15 mei 2008, 11:12

Is het mogelijk om partij 1 uit de partituur te kopiëren naar partij 2 om vervolgens deze kopij om te zetten naar de tweede stem ?? Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Steeds als ik alles selecteer met ctrl + A, en ik wil vervolgens de selectie plakken in partij 2, geeft het systeem aan dat ik het alleen maar achteraan kan plakken of in de invoegmodus.
Het makkelijkst maak je een kopiepartij met het menu [Partijen|Nieuwe partij] en kiest daar voor [Parallelpartij|Unisono Kopie van huidige partij]. Met <ctrl-A> en knippen en plakken zou e.e.a. ook moeten lukken mits invoegmodus was geselecteerd met de knop Afbeelding
En in de invoegmodus kan ik ook niets vinden waarmee het wel lukt. Het lukt zelfs niet om 1 maat van partij 1 naar partij 2 te kopiëren. Wie kan mij hierbij helpen??

Zie invoegen en overschrijven. Mits invoegmodus 'aan' staat (of er helemaal aan het einde ingevoegd wordt) zou het echt moeten werken...

Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Re: Kopiëren van partijen

Ongelezen bericht door Ben Goossens » zo 18 mei 2008, 21:18

Misschien dat mijn methode ook gemakkelijk is.
Ik selecteer de gehele partij en sla die op in menu gereedschap (Shift F10) bijvoorbeeld als fragment 1.
Ga daarna even uit de bewerkings mode met bijvoorbeeld Esc en selecteer onder "Partijen" Nieuwe Partij.
Zorg dat je in Partituur mode (onder F3) staat en ga terug in bewerkings mode (F12) en voeg daar dan het fragment 1 in.
Daarna kan je allerlei bewerkingen doen in de nieuwe partij.
Als ik meerdere partijen moet invoegen in een partituur maak ik elke partij afzonderlijk aan en sla ze daarna op als fragment.
Heb ik dan zo 'n partij klaar dan voeg ik een nieuwe lege balk toe aan de partituur en voeg in die lege balk het zojuist gemaakte fragment in.

Succes,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Plaats reactie