E-reader of I-pad

Als je iets hebt gevonden waarvan je denkt, dat is handig, daar kan een ander ook haar/zijn voordeel mee doen.
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

E-reader of I-pad

Ongelezen bericht door Ben Goossens » ma 03 okt 2011, 10:41

Kortgeleden heb ik een (namaak) I-Pad aangeschaft en al spelend met dat apparaat zag ik dat de e-books als PDF bestand konden worden ingevoerd.
Omdat MusiCad ook de mogelijkheid heeft om partijen als PDF bestand op te slaan, heb ik geprobeerd om een partituur als PDF bestand naar de tablet computer op te slaan en dat lukte heel goed.
Inmiddels heb ik alle partituren waar ik mee werk, op die manier opgeslagen en zijn ze op een handige wijze te gebruiken tijdens de repetities. De leesbaarheid is vrij goed.
Ik heb via de aanbieding van firma Blokker de Xiron met het 8 inch scherm gekocht.

MVG

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Re: E-reader of I-pad

Ongelezen bericht door Ben Goossens » zo 01 sep 2013, 10:48

Aanvulling op het vorige bericht,

Omdat het 8 inch scherm van de Xiron te klein bleek, om al spelend vanaf het scherm de muziek te kunnen lezen heb ik een Samsung met 10,1 inch scherm aangeschaft.
Er is een hele goede app voor te kopen ( ong. € 7) met heel veel mogelijkheden.
De app heet MobilSheets van Zubersoft.
Ik gebruik nu vooral deze tabletcomp om mijn partijen te spelen met mijn euphonium, maar het is ook gemakkelijk om er partituren in te laden.
Ik ben namenlijk ook 2e dirigent van een fanfarekorps en van een saxofoon ensemble.

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Plaats reactie