Introductie

Even voorstellen...
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Introductie

Ongelezen bericht door Ben Goossens » za 24 mar 2007, 22:41

Hallo,

Mijn naam is Ben Goossens en ik woon in Bergen op Zoom.
Ik ben sinds 1992 een trouwe (zeg maar gerust fanatieke) gebruiker van MusiCAD.
Ik ben voorzichtig begonnen met bewerken van carnavalsmuziek, maar door oefening en bijspijkeren van muzikale kennis, heb ik mijn grenzen steeds verder kunnen leggen.
Ik heb intussen al veel muziek bewerkt voor saxofoongroep en heb onlangs wat voorzichtige stapjes gezet om muziek te bewerken voor de fanfare waar ik euphonium in speel en ook voor een harmonie hier in West Brabant.
Ik wil de webmaster feliciteren met zijn initiatief om dit forum op te zetten en ik hoop dat er hier veel informatie zal worden uitgewisseld.

Iedere gebruiker veel succes toegewenst.

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

twirltje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 mei 2007, 21:50

Re: Introductie

Ongelezen bericht door twirltje » za 19 mei 2007, 22:01

Hallo Ben

Ik had al aan de muziek in musicad gezien dat jij uit bergen op zoom kwam en na wat an vragen bij kennisen werd dat ook bevestigt. Nu heb ik een vraag aan jij. Ik ben ook al jaren lang een fanatieke gebruiker van Musicad, Ik heb al de Bergse carnaval muziek er in staan. Maar ik bespeel alt saxofoon. Daar heb je geen partijen van. Ik las dat jij ook saxofoon speelt muziek kan jij me aan de saxafoon partij kan helpen. Van de laatste jaren die heb ik zelf.

Groetjes Lizet

Ben Goossens schreef:Hallo,

Mijn naam is Ben Goossens en ik woon in Bergen op Zoom.
Ik ben sinds 1992 een trouwe (zeg maar gerust fanatieke) gebruiker van MusiCAD.
Ik ben voorzichtig begonnen met bewerken van carnavalsmuziek, maar door oefening en bijspijkeren van muzikale kennis, heb ik mijn grenzen steeds verder kunnen leggen.
Ik heb intussen al veel muziek bewerkt voor saxofoongroep en heb onlangs wat voorzichtige stapjes gezet om muziek te bewerken voor de fanfare waar ik euphonium in speel en ook voor een harmonie hier in West Brabant.
Ik wil de webmaster feliciteren met zijn initiatief om dit forum op te zetten en ik hoop dat er hier veel informatie zal worden uitgewisseld.

Iedere gebruiker veel succes toegewenst.

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Ik speel alt sax en vind het heel leuk
Sinds kort ook sopraan sax al moet ik daar aan wennen
Sinds de jaren 90 ben ik al in bezit van musicad

Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Ongelezen bericht door Ben Goossens » za 19 mei 2007, 23:05

Hallo Lizet,

Fijn te weten dat er buiten degenen die ik al ken, meer mensen in Bergen op Zoom zijn die Musicad een fijn programma vinden om muziek te schrijven.
Ik moet een klein dingetje rechtzetten. Ik speel zelf niet echt saxofoon, maar euphonium in een fanfare en in een harmonie en vroeger speelde ik trombone in een carnavals band. Omdat ik al van mijn prepensioen geniet heb ik de tijd om mij met die muziek bezig te houden. Ik vind het heel leuk om trancripties te maken voor een saxofoon groep hier in West Brabant.

Het is dus niet vreemd dat ik zo in de loop der tijd al heel veel daarvoor geschreven heb.
Mijn vrouw speelt tenor saxofoon in dezelfde fanfare als ik en zij maakt deel uit van die saxofoongroep.

Specifieke muziek voor een alt sax heb ik zo niet voorhanden.
Ik ken wel een boek wat uitgegeven is door een bekende klarinet/saxofoon leraar met een eigen muziekschool hier in Bergen op Zoom. Bij dat boek zit een CD die je kan afspelen en waar je zelf de saxofoon partij kan inspelen.

Waarschijnlijk is dit toch niet het antwoord wat je verwachtte.

Overigens, ik werk al met Musicad, sinds 1992. Nog met de versie 1 begonnen.

In elk geval veel succes en wie weet, komt het toch nog eens van een uitwisseling van muziek?

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

twirltje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 mei 2007, 21:50

Ongelezen bericht door twirltje » zo 20 mei 2007, 17:37

Bedankt voor je antwoord.

Het ging me vooral om de carnaval muziek van Bergen op zoom. Ik speel ook een bandje en moet nu steeds met trompet partij meedoen. Ik heb het natuurlijk wel even om gezet he met Musicad.
Ik heb ook van de jaren 90 Musicad. Ik als de trompet partijen van alle karnavalsliedsje van 1948 af er in staan. Inmiddel werk ik nu met de beta versie .
Al de liedjes die ik tegen komt die zet ik in misicad en als het moet zet ik alles om voor de band waar ik in zit. Zo wel voor trompet als trombone alt sax en tenor sax.
Ik heb geen muziek les ( ja ooit wel op school blokfluit les wat noten geleerd) gehad maar door dit progamma heb ik veel van bladmuziek geleerd. Maar ook aan andere mensen gevraagd hoe ik dat moet doen. Voor de band zet ik er dan ook de spijkers onders want veel kunnen geen noten lezen. Met dit progama kan je wel een tegenpartij leren

Groetjes Lizet
Ben Goossens schreef:Hallo Lizet,

Fijn te weten dat er buiten degenen die ik al ken, meer mensen in Bergen op Zoom zijn die Musicad een fijn programma vinden om muziek te schrijven.
Ik moet een klein dingetje rechtzetten. Ik speel zelf niet echt saxofoon, maar euphonium in een fanfare en in een harmonie en vroeger speelde ik trombone in een carnavals band. Omdat ik al van mijn prepensioen geniet heb ik de tijd om mij met die muziek bezig te houden. Ik vind het heel leuk om trancripties te maken voor een saxofoon groep hier in West Brabant.

Het is dus niet vreemd dat ik zo in de loop der tijd al heel veel daarvoor geschreven heb.
Mijn vrouw speelt tenor saxofoon in dezelfde fanfare als ik en zij maakt deel uit van die saxofoongroep.

Specifieke muziek voor een alt sax heb ik zo niet voorhanden.
Ik ken wel een boek wat uitgegeven is door een bekende klarinet/saxofoon leraar met een eigen muziekschool hier in Bergen op Zoom. Bij dat boek zit een CD die je kan afspelen en waar je zelf de saxofoon partij kan inspelen.

Waarschijnlijk is dit toch niet het antwoord wat je verwachtte.

Overigens, ik werk al met Musicad, sinds 1992. Nog met de versie 1 begonnen.

In elk geval veel succes en wie weet, komt het toch nog eens van een uitwisseling van muziek?

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Ik speel alt sax en vind het heel leuk
Sinds kort ook sopraan sax al moet ik daar aan wennen
Sinds de jaren 90 ben ik al in bezit van musicad

Plaats reactie