koorbegeleiding

Veel Voorkomende Vragen over muziek bewerken met MusiCAD met het bijbehorende antwoord.
ina346
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 17:35

koorbegeleiding

Ongelezen bericht door ina346 » vr 12 mar 2010, 16:04

Dag,
Ik werk al een paar jaar met musiccad, Omdat ik een koor begeleidt. maar dan eigenlijk alleen van muziek op papier wat ik dan voor de partijen apart op papier zet, dus voor sopraan, alt, tenor en bas.
Nu zou ik zo graag willen dat ik het op een cd. kon zetten, zodat ze het thuis kunnen beluisteren, en oefenen. Omdat niet iedereen een computer heeft.
ik zou ook graag met midi gaan werken maar heb geen flauw benul hoe dat werkt. Kan ik wel van alles weer gaan kopen, maar weet niet wat ik er mee moet doen. als ik iets heb gemaakt in MC. dan kan ik het wel afspelen, ik kan het ook branden, maar als ik de cd in mijn speler stop, komt er geen geluid, dus ik doe waarschijnlijk iets verkeerd. Dus mijn vraag is eigenlijk Hoe werkt midi. Ik zou dus van a tot z, een beschrijving willen hebben.
gr. Ina de Jonge, Poortvliet, Zeeland.

quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Re: koorbegeleiding

Ongelezen bericht door quickwim » vr 12 mar 2010, 20:15

http://www.freewarefiles.com/Midi-To-Wa ... 25158.html

Met dit programma kun je midi naar wave formaat zetten. En met de meeste cd-brand programma's kun je gewoon wave bestanden branden zodat ze te gebruiken zijn in de cd-speler.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: koorbegeleiding

Ongelezen bericht door Musys » za 13 mar 2010, 00:06

Hoe werkt midi. Ik zou dus van a tot z, een beschrijving willen hebben
Daar zijn heel wat boeken over volgeschreven... 8)
Kijk om te beginnen eens bij midi hier op de site en op popschoolmaastricht
Nu zou ik zo graag willen dat ik het op een cd. kon zetten, zodat ze het thuis kunnen beluisteren, en oefenen
Speel de muziek af zoals je in MusiCAD gewend bent en neem dit tegelijkertijd op met audacity (een open source geluidsbewerkings programma) op te halen op audacity.sourceforge.net

quickwim
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 22:37

Re: koorbegeleiding

Ongelezen bericht door quickwim » za 13 mar 2010, 23:20

audacity werkt perfect. Alleen heeft musicad bij mij nog wel eens de neiging om te haperen bij "het omslaan van een pagina". Daar heb je met een converter dan weer geen last van.

Als je een wat langzamer systeem heb, kun je - naar mijn mening - beter een converter gebruiken.
Muziek kies je niet voor even, maar voor het leven.

Plaats reactie