Hoe maak ik een vaste partij van een automatische partij?

Veel Voorkomende Vragen over muziek bewerken met MusiCAD met het bijbehorende antwoord.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Hoe maak ik een vaste partij van een automatische partij?

Ongelezen bericht door Musys » di 21 okt 2014, 13:52

Ik heb een automatische partij. Hoe maak ik daar een vaste partij van?
In het partijoverzicht kun je met rechtsklikken op de partij gemarkeerd met ('A' van automatisch) het contexmenu tevoorschijn halen. Klik daarin op 'Auto' en de partij is niet langer automatisch gegenereerd.

Het kan ook door de partij te berwerken. In het partijoverzicht zorg je dat de automatische partij zichtbaar wordt in de partituur. Op de notatiebalk zet je een willekeurige noot een halve toon hoger (met <+>) en meteen weer een halve noot lager (met <->). Gevolg daarvan is dat de partij qua inhoud onveranderd is, maar niet meer als automatische partij te boek staat.
In het partijoverzicht kun je zien dat de A (van automatisch) in de eerste kolom verdwenen is.
Sla de partij op, en het automatisch aanpassen aan de hoofdpartij of programma-instellingen (zoals bij automatische drumpartijen) is gestopt.

Merk op dat een automatische drumpartij altijd herberekend wordt op basis van de huidige instellingen in MusiCAD. Opgeslagen automatische drumpartijen zullen zodoende kameleongedrag vertonen; ze passen zich steeds aan.

Plaats reactie