Automatische drumpartijen...

Veel Voorkomende Vragen over muziek bewerken met MusiCAD met het bijbehorende antwoord.
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Automatische drumpartijen...

Ongelezen bericht door Musys » vr 17 okt 2014, 14:16

Ik maak in verschillende bestanden gebruik van automatische drumpartijen. Als ik een eerder gemaakt muziekstuk opvraag krijg ik in plaats van de destijds bedoelde drumpartij, een drumpartij volgens de laatst gebruikte instelling. Wat is hier aan de hand?
De instellingen voor drumpartijen worden t/m build 727 niet opgeslagen in de melodie. Het gevolg is de beschreven gang van zaken:
Zolang een partij een automatische (drum)partij is wordt deze steeds aangepast aan de dan geldende instellingen. Twee manieren om daar iets aan te doen:
  1. partij niet-automatisch maken door een noot te veranderen en weer terug te zetten. Sla bestand daarna op.
  2. zorg dat ALLE instellingen opgeslagen worden in de bestanden; [Opties|Voorkeuren|Bestanden|Volledige opmaak] (eenmalige handeling) en sla daarna het bestand weer op.
Automatische drumpartijen krijgen dus (onbedoeld) steeds een andere uitvoering tenzij 1.) of 2.) is toegepast voor dat bestand. Voor alle bestaande muziek waarin je automatische drumpartijen gebruikt moet je bovenstaande handeling toepassen. Mogelijkheid 2.) zou wel wat bijwerkingen kunnen hebben.

Plaats reactie