Oneigenlijke aanmelding in forum

Informatie en vragen over het MusiCAD forum
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Oneigenlijke aanmelding in forum

Ongelezen bericht door Ben Goossens » vr 27 apr 2007, 10:12

Beste Webmaster,

Omdat ik heel veel vertoef in een soortgelijk forum als dit, heb ik het verschijnsel van "intruders" daar ook gezien.
De webmaster van dat forum heeft een drempel ingebouwd zodat search engines geen account kunnen aanmaken.

Ik zag zo een nieuw forumlid, wat alleen maar mensen naar hun website wil lokken. Soms gebeurt dat met onschuldige bedoelingen, maar meestal zit er een verkoops site of erger achter.

Kijk maar eens op de website van Grybaniva.

Ik hoop dat dit forum, net zoals het patientenforum waar ik ook vrij veel kom, een interessant en vriendelijk forum zal worden.

In elk geval ben ik van mening dat de opzet heel goed is en dat dit forum meer aandacht verdient.

Met vriendelijke groeten,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Ongelezen bericht door Musys » zo 29 apr 2007, 00:23

Hoi Ben,

Ik heb de link verwijderd en de fake-gebruiker geblokkeerd. :twisted:

Zolang e.e.a. niet de spuigaten uitloopt ga ik vooralsnog dweilen in plaats van beschermingsmaatregelen nemen waardoor het ook voor goedwillenden ingewikkelder wordt...

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Ongelezen bericht door Musys » di 15 mei 2007, 11:32

De forumspam is de spuigaten aan het uitlopen dus heb ik een aantal beveiligingsmaatregelen aan moeten zetten... :evil:

Je moet nu een geldig email-adres opgeven en een tekst uit een afbeelding overtikken. :!:

Na nog wat geknutsel in de phpBB broncode lijken de spambots even buiten te blijven :)

Gesloten