MusiCAD reageert traag?

Algemene computervragen mbt het gebruik met MusiCAD
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

MusiCAD reageert traag?

Ongelezen bericht door Musys » za 15 dec 2012, 16:57

Ik kan het in de Wiki zo niet vinden, maar is er eerder een geval bekend dat MusiCad heel traag reageert? Wat zou de oorzaak / oplossing kunnen zijn? Ik gebruik versie 301 626.
Ik heb daar tot dusver nooit vragen over gehad. Een paar suggesties om verder te zoeken:
  • Mogelijk draaien er op de computer andere processen die (te) veel resources gebruiken (geheugen/rekentijd).
  • Bij opstarten van de PC worden soms veel (onnodige) programma's vast gestart om de gebruiker het idee te geven dat zo'n programma snel start zodra je het nodig hebt. Als er maar genoeg van dat soort programma's voorgeladen worden dan wordt de PC traag voor andere programma's...
  • Virussen, maar ook virusscanner(s) kunnen onder andere oorzaak zijn van traagheid omdat ze de computer teveel bezig houden. Probeer of het probleem verholpen is als de virusscanner uitgeschakeld is.
  • Als de schijf van de computer te vol is (>95%) zullen schijfbewerkingen (schrijven) heel lang kunnen duren; MusiCAD maakt veel tijdelijke bestandjes aan en is daardoor gevoelig voor alles dat schijfbewerkingen vertraagt.
  • ...

Plaats reactie