Sneltoets S voor altijd alles afspelen

Algemene computervragen mbt het gebruik met MusiCAD
Ben Goossens
Betatester
Berichten: 93
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 22:29

Sneltoets S voor altijd alles afspelen

Ongelezen bericht door Ben Goossens » za 31 mei 2014, 09:34

Meestal voer ik noot kenmerken in nadat ik de gehele partij via een USB keyboard heb ingevoerd.
Voor sommige kenmerken hen je de Shift toets nodig, bijvoorbeeld een Tenuto streep of een accent <. Die voeg je toe met Shift L.
Als ik in een partij veel van deze toevoegingen achter elkaar moet invoeren, gebruik ik de Caps Lock. Ik hoef dan alleen maar de betreffende toets in te drukken en zo verder.
Nu vergeet ik dan wel eens om de Caps Lock terug uit te zetten en wil ik het venster van het begin afspelen, dan toets ik op letter s. Helaas met de Caps Lock aan wordt er dan een Segno teken geplaatst boven de noot waar de cursor op staat.

Zou er een sneltoets bijgemaakt kunnen worden die in editmode altijd de melodie van het venster van het begin afspeelt, maar die ook werkt in de overzicht mode den daar vanaf start dan ook de melodie laat beginnen?
Dit kan wellicht ook een toets in de werkbalk zijn.

Met vriendelijke groet,

Ben Goossens
Om te kunnen blazen, moet je zorgen dat je lucht genoeg hebt.
www.euphonia-boz.nl

Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Re: Build 710

Ongelezen bericht door Musys » za 31 mei 2014, 20:44

Zou er een sneltoets bijgemaakt kunnen worden die in editmode altijd de melodie van het venster van het begin afspeelt, maar die ook werkt in de overzicht mode en daar vanaf start dan ook de melodie laat beginnen?
Als je de sneltoets <Shift-S> ook aan PlayAll koppelt heb je denk ik wat je wilt; onafhankelijk van de de stand van caps-lock wordt met <S> altijd alles vanaf het begin gespeeld. Je bent dan de sneltoets voor segno-teken kwijt, die kun je bijvoorbeeld toewijzen aan <ctrl-4>

Zie http://musicad.nl/sneltoetstoewijzing

Plaats reactie