Waar is mijn muziek gebleven?

Algemene computervragen mbt het gebruik met MusiCAD
Gebruikersavatar
Musys
Betatester
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 23:48

Waar is mijn muziek gebleven?

Ongelezen bericht door Musys » ma 08 dec 2008, 10:05

Ik had mijn muziekpartijen de vorige keer netjes opgeslagen en nu zijn ze weg!! Hoe kan dat?
MusiCAD doet alle mogelijke moeite om te garanderen dat je muziek ook bewaard zal blijven. Als je bijvoorbeeld vergeet op te slaan zal MusiCAD je waarschuwen dat er nog wijzigingen zijn die opgeslagen moeten worden. Als je op dat moment kiest voor niet bewaren, komt er (als er veel wijzigingen waren) nog een laatste vraag of het echt niet opgeslagen hoeft te worden. Daarna geldt: niet opgeslagen=weg.

MusiCAD muziekbestanden worden in versie 3 standaard in de map "Mijn Documenten\Mijn Muziek' opgeslagen. Het staat eenieder natuurlijk vrij om een willekeurige andere map te gebruiken. Bij het opvragen van een muziekbestand laat MusiCAD een dialoogvenster zien met aan de linkerzijde een aantal voorkeursplaatsen voor bestanden. Mogelijk is bij het opslaan een van die knoppen abusievelijk gebruikt en was het bestand op een onverwachte plek opgeslagen...

De map 'mijn documenten' is voor iedere gebruiker op de computer verschillend. Als je een computer deelt met meerdere gebruikers met eigen aanmelding kan dat onverwachte gevolgen hebben, zowel voor de licentie als voor de opgeslagen bestanden als je abusievelijk onder een andere naam aangemeld blijkt te zijn.

Als bestanden niet te vinden lijken zijn zoekfuncties beschikbaar.

Om vanuit MusiCAD de hele schijf naar MusiCAD-bestanden te doorzoeken waar de letter e in gebruikt wordt: [Bestand|zoek] in MusiCAD en zoek naar e in vanuit map c:\
Zoeken kan op deze manier wel bijzonder lang duren op de grote harde schijven van tegenwoordig...

Ook de zoekfunctie van windows is te gebruiken:
  • Start|Zoek|Naar bestanden of mappen
  • Bestanden of mappen met deze naam zoeken: *.mc
  • zoeken in: lokale vaste schijven
  • geavanceerde opties: zoeken in submappen afvinken
Zie ook [Veel voorkomende vragen - Reservekopieën] in de on-line help in MusiCAD

Terugzetten van alle standaardinstellingen met de groene_knop kan ook soelaas bieden. Hierbij worden nooit bestanden gewist, wel worden de voorkeurplaatsen voor het bewaren van bestanden op hun 'standaard' waarden teruggezet.


In MusiCAD versie 2 werd muziek standaard in de map C:\MUSICAD2\MC opgeslagen.

Plaats reactie